Postat 2011-06-15, klockan 09:26:28 i "Äventyr och sånt". Kommentera här (2) »

Nantes.

Fredag eftermiddag till tisdag morgon bodde jag hos en familj i Nantes. Lätt årets bästa helg. Min lilla kamera ville inte vara med riktigt men jag fick några bilder i alla fall.


Stor vägg med massa kända människor på


Mekanisk elefant som går omkring i stan och sprutar vatten på små barn


Måste vara typ bästa prylen någonsin? Den skriker ibland också.


Elefanten tillhör Les machines de l'île som också har ett galleri så dit gick vi


Typ magiskt


Sjöorm med familjens lille pojke som styr huvudet. Vi hann se ca fyra olika maskiner i rörelse tror jag


Vi kollade in ateljéerna också


Förutom elefanter, sjöormar och enorma karuseller bygger de också träd. Här är en färdigbyggd gren


Fast de har mycket kvar att bygga


Nästa dag åkte vi till Bretagne. Det regnade men var mysigt ändå


Vi besökte en gammal tysk solid sak


Sista dagen gick vi bland annat till ett slott.

Så grymt bra helg, är helt kär i Nantes nu. Nu sitter jag och jobbar med min resedagbok och känner att jag ju kanske borde ha börjat lite tidigare men jag hinner nog. Cheers

Zandra sa:

ELEFANTEEEN!!!

Postad 2011-06-15, klockan 10:54:43.
URL: http://fyrahundrafem.blogg.se/
Elein sa:

glömde säga hejdå så säger det här haha XD

bästa staden <3 vill lätt åka dit!

Postad 2011-06-15, klockan 22:11:57.



Namn:
Spara

E-mail (publiceras ej):

URL:

Kommentar: