Postat 2011-01-05, klockan 09:25:35 i "Internat och skola och sånt". Kommentera här (1) »

La chaussette de Dobby.

Nämen hallå. Tredje dagen på terminen är här och det är ingen speciell dag överhuvudtaget. Frånsett det faktum att min absoluta favoritlärare (där var jag ironisk men det är det ingen som vet för jag lever ett så hemligt liv) har försvunnit från jordens, eller åtminstone skolans, yta för några dagar. För bra för att vara sant nästan, ty onsdagsmorgnarna brukar annars spenderas i ett kvavt klassrum tillsammans med just denne lärare. Inte mindre än två timmar lång är den lektionen och den slutar alltid med att jag tror att jag kommer att dö. Vilket jag förstås aldrig gör. Men ändå.
Nu sitter jag i alla fall i CDI med Lucie och Julien och vill mest sova. I går köpte jag fransk tandkräm för första gången i mitt liv. Den kommer i en liten låda här, skumt ju. Hade nämligen gått in för att ännu en gång blända min omvärld med min lysande intelligens och lagt necessären i handbagaget på hemvägen. Så guess what? De tog den. De tog min tandkräm.

Nu ska jag göra nåt annat så adjö. Har jag skrivit q istället för a eller ¨ istället för ä någonstans är det inte mitt fel.
Au-dessus et dehors (?).

Och förresten. Rubriken tillägnas världens bästa lillebror.

Anonym sa:

3d glasögon.

Postad 2011-01-29, klockan 17:20:12.



Namn:
Spara

E-mail (publiceras ej):

URL:

Kommentar: