Postat 2011-02-01, klockan 20:40:36 i "Okategoriserat och sånt". Kommentera här (0) »

La vie est un rêve, c'est le réveil qui nous tue.

Nu har jag avslutat mina reflektioner om den senaste månaden. Som ni har väntat.
Jag har bland annat kommit fram till:

1. Saknad är en konstig grej. Grej? Känsla. Exempel: Jag kan sitta och prata med en person på msn i en och en halv timme och inte nödvändigtvis känna mer än att det är kul att prata ett tag. Sedan kan jag plötsligt befinna mig på en fransk restaurang (ätande en jättegod galette med ägg och pommes, entre parenthèses - jag tror jag får skriva ett inlägg om galetter nån gång) och ha ett stort hål i magen bara för att Night fever spelas och jag och personen såg på Saturday Night Fever i Sverige under jullovet. Jag menar, kom igen.

2. Crêpes är, helt seriöst, det godaste som finns. Det är så gott att jag exkluderade det ur mitt bakverksförbud. Jag menar, jag äter inte ens croissanter, och då bor jag ändå i Frankrike. Men crêpes...
... Ja precis.

3. ...

Okej, så mycket mer än så var det kanske inte.


Random bilder are random.

Då och då är jag så lycklig att jag inte kan låta bli att le stort för mig själv. Löjligt va? Visste ni förresten att intensiv lycka kan vara lika fysiskt påfrestande att känna som intensiv ångest? På precis samma sätt fast ändå helt annorlunda?
Äh. Jag får väl träna lite bara.




Namn:
Spara

E-mail (publiceras ej):

URL:

Kommentar: