Postat 2010-09-01, klockan 21:14:42 i "Okategoriserat och sånt". Kommentera här (1) »

C'est si bon.


Några skymtar av Sablé, som visat sig vara en otroligt mysig plats.
En restaurang vid ån som jag hemskt gärna besöker igen, med låttexter och urklipp och tidningsomslag och affischer överallt på de röda väggarna, kulörta lyktor i trädgården och fransk musik spelande i bakgrunden. Fast jag åt gädda och champinjoner, i stort sett utan att veta det!? Pappa, det är sant.
Mera Sablé, La Marmotte där vi bor, glada kex som jag åt i Paris när jag var elva år och nu återupptäckte samt dagens frukost. Jag var så mätt.


Det har varit en väldigt händelserik dag. Först möte med rektorn på la lycée; han visade sig vara jättetrevlig, seriös och så men ändå med glimten i ögat hela tiden. Han visade mig runt lite på skolan. Någon hade målat Svampbob Fyrkant på dörren till duschrummen, så jag kände mig liksom hemma direkt...
Le proviseur pratade engelska nästan hela tiden, men jag förstod åtminstone hans franska. Det blir lite vimsigt här, jag vet inte riktigt vad jag pratar för språk till slut.

Hur som helst ordnade han också ett möte med min värdfamilj! Så nu har jag varit hemma hos familjen Joncour. De verkar jättesnälla och så, även om vi har lite svårt med kommunikationen. Huset är jättefint och de har världens underbaraste jardin. Och en söt hund. Och mitt rum är så mysigt!
Så ja, överlag är allt väldigt bra hittills. Jag är ganska trött men det var väl väntat. I morgon börjar skolan, jag är... inte så nervös just nu, men det blir jag nog.

Jag lämnade min kamera hos familjen också - inte det bästa att ta med till internatet direkt - så från och med nu blir det bara sådana här bilder:



Men det gör väl inte så mycket, jag är ju så stilig.
Maintenant, je vais manger de la fromage (är det femininum?) et du pain. So French liksom.

danni sa:

Åh. du får ha det så himla himla kul!

Postad 2010-09-14, klockan 14:23:57.
URL: http://fuckyeahskinnybitch.blogg.se/



Namn:
Spara

E-mail (publiceras ej):

URL:

Kommentar: