Postat 2010-09-05, klockan 13:18:15 i "Helger och lov och sånt". Kommentera här (5) »

La pluie sans parapluie.


En liten del av den underbara trädgården hos la famille och finaste hamstern på Skype i solskenet.
Kryptonväskan som hänger på min dörr och ger mig lite hemlängtan, en text jag förväntas läsa igenom till i morgon och inte förstår en enda mening av, samt ett sött Asterix-pennställ Maïwenn gav mig. De tyckte det var kul att jag kände igen honom, haha.


Söndag. Helgen är så gott som slut. Jag är hemskt nervös för i morgon, vet inte varför egentligen eftersom det värsta borde vara gjort nu, men det är jag i alla fall. Ska strax försöka ta tag i mina läxor tänkte jag. Har haft en mysig helg, alla i familjen är så himla snälla. Jag följde med Christophe när han hämtade Katell vid stallet (där jag också träffade på ett par klasskompisar), handlade och åkte på sightseeing med Laurence och Maïwenn och skakade ner plommon i trädgården. Önskar att jag fick bo här under veckorna också...

Nu: läxdags antar jag. Vill hellre lägga mig i min stora mjuka vita säng och domna bort men då blir väl Mme Bardin - min klassföreståndare och franskalärare - arg på mig i morgon. Det vore ingen bra början på det här läsåret. Kram så länge.

Elin sa:

Först och främst, lite ångest man får när man går in på din riktigt fina blogg när man själv har världens enklaste layout! Tycker det ser väldigt fint ut där du bor och du verkar ha det bra. Jag spenderar mitt år i Lons le saunier, typ alperna, nära italien och schweiz! Kramar och ses snart! :)

Postad 2010-09-05, klockan 14:58:42.
URL: http://elinarshi.blogg.se/
Elin sa:

Ja, det är riktig vinter här.. eller du menar väl "sverigevinter"? :D Det är bara 20 min till närmaste skidställe! Hur känns det då? Går det framåt sakta men säkert? ;)

Postad 2010-09-05, klockan 19:21:46.
URL: http://elin
ham-ster(oid) sa:

Göm dig under den stora vita sängen? Då slipper du ju åka tillbaka till skolan OCH du får stanna kvar hos din familj ;)

Postad 2010-09-05, klockan 20:25:01.
eli n sa:

fail att jag skrev kommentaren på fel inlägg, aja... gömma sig under sängen kan vara plan b nu iallafall

Postad 2010-09-05, klockan 22:43:02.
danni sa:

Hur länge skall du vara där?

Postad 2010-09-14, klockan 14:36:38.
URL: http://fuckyeahskinnybitch.blogg.se/



Namn:
Spara

E-mail (publiceras ej):

URL:

Kommentar: