Postat 2010-10-18, klockan 21:22:55 i "Internat och skola och sånt". Kommentera här (2) »

Avec mes souvenirs.

Coucou. Just nu sitter jag i mina tigerstrumpbyxor på min säng på internatet och skolkar från pluggtimmen. Men det är visst ingen som märker något, så det är väl bra allting.
Jag har haft en väldigt bra helg. Fick träffa min "reservfamilj", eftersom mina vanliga värdföräldrar inte var hemma på hela söndagen. De bor en mil från Sablé i en liten, liten by vid namn Parcé. Ska ta med dig dit Elin, så fint.
Idag: 1. Jag kom in i skolan. Facebook har sagt "blocus blocus blocus" hela veckan, så det var lite osäkert. Det är vad det kallas när en massa elever ställer sig framför skolan i rader och, tja, blockerar ingångarna. En del i hela vi-jobbar-inte-till-62-grejen alltså. 2. Vi såg en stund på Burtons Alicefilm på matten idag. Varför? Vet inte, men jag dog nästan av franskdubbad Depp. Inte okej. 3. Min bildlärare tycker om mig igen. Det är bra, för jag tycker om honom. "You are the... daughter of... Claude Monet." Ja, vi pratar engelska med varandra han och jag. Vet inte varför men vi liksom fastnade där. N'importe quoi. Hur som helst var det väldigt kul, för jag visste verkligen inte vad jag gjorde. Gouache är inte mon truc på minsta vis.

Fick för övrigt höra flera gånger i helgen hur bra min franska är efter bara en månad. Kändes skönt att få lite creds, känner mig ju så himla kass. Fast äh. Det är jag väl inte egentligen.
Jag är lycklig. Och i morgon är det strejk i heeela Frankrike tydligen, så jag tar väl en day off jag med. Hah. Kommer säkert inte utanför skolområdet ens för alla arga elever.

Jag är tråkig med. Bisous, tänker inte så mycket på er just nu men ändå. ♥

Anonym sa:

Vill med plugga franska. Åh. SÅ fint. ♥



Postad 2010-10-21, klockan 08:39:33.
URL: http://fuckyeahskinnybitch.blogg.se/
mlkx sa:

lkxocxxxx STEFAAAAAAAANNNN

na na na na na na na na sannaaa

Postad 2010-10-22, klockan 17:46:07.



Namn:
Spara

E-mail (publiceras ej):

URL:

Kommentar: