Postat 2010-10-31, klockan 12:48:31 i "Okategoriserat och sånt". Kommentera här (0) »

Dimanche 31 octobre.

Bonjour tout le monde.
I dag är det precis två månader sedan jag klev av tåget och tog en första promenad i min nya franska hemstad, så för att fira detta tänkte jag helt enkelt sammanfatta lite statistik över mitt franska liv so far.
Sitter för tillfället i Bretagne och chillar... Eller försöker i alla fall, franska tangentbord alltså. Anyway, here we go:

Antal dagar utan baguetter: 3.
Antal duade vuxna: 2, tror jag. Har dock vant mig nu... Kändes himla konstigt att dua tanten i den svenska butiken i Paris!
Antal filmer sedda på franska: 1,5. Först urkass deckare (0,5), inte alls kul (det var dessutom i början så jag fattade inte mycket), sedan Harry Potter och halvblodsprinsen - underbart. Det gjorde mig lycklig. Fast Dumbledores röst alltså, vad hände där egentligen?
Antal dagar utan dessert: 0? Nä, så illa är det inte, jag brukar ju inte äta desserter i skolan. But still.

Nu ska vi käka. Over and out.




Namn:
Spara

E-mail (publiceras ej):

URL:

Kommentar: