Postat 2010-12-18, klockan 16:48:44 i "Äventyr och sånt". Kommentera här (0) »

Le voyage.

I dag har jag hunnit med mycket. Jag har åkt tåg, väntat, åkt tåg igen, väntat, åkt metro, åkt RER, tittat ut genom fönstret på ett snötäckt Paris medan någon spelade dragspel och lagt min sista euro i denne någons pappersmugg för det är inte varje dag någon bara hoppar på tåget och stör magi i håret på en så där, nästan inte kommit in på flygplatsen eftersom min biljett tydligen var för dålig men sedan kvitterat ut all den sammanlagda tur jag sparat genom åren istället för att slösa på Lisebergs lotterier och sådana saker och kommit in i alla fall, varit ytterst förvirrad, stått fyra timmar i en kö för Amsterdamoffer, fått hjälp av en fransk man som såg ut som ett flygplan i ansiktet och därmed ingav förtroende i frågan, ätit medioker men dyr flygplatsmat, varit ännu mer förvirrad men åtminstone mätt, satt mig på en ganska bekväm stol med röd sits och hittat gratis internet medan regnet föll utanför.

Vad ska hända härnäst?




Namn:
Spara

E-mail (publiceras ej):

URL:

Kommentar: