Postat 2010-08-31, klockan 09:04:34 i "Innan och sånt". Kommentera här (2) »

TGV.

Så, finally, en France! Jag tror det i alla fall.
Rutten har gått, går och kommer att gå såhär: Alingsås - Göteborg, Göteborg - Köpenhamn, Köpenhamn - Köln, Köln - Paris... Och sedan lite tunnelbana och så ett tåg till slutdestinationen Sablé. För tillfället befinner jag mig på ett sådant där snabbtåg, som susar fram med vidsträckta åkrar och en stor himmel på ena sidan och en banvall på den andra. Jag sitter som väl är på åkersidan. Så fint.

Nattåget till Köln var ganska trevligt på vissa sätt, väldigt trevligt på andra. Och lite mindre trevligt då och då. Som när en gubbe inte hade förstått highteclåset på toaletten, eller som när jag got stuck mellan två tyskar och deras enorma bagage i den trånga, trånga gången - klaustro? Nää - eller... Eller som när det blev så varmt att jag trodde att jag skulle kokas levande.
Å andra sidan: att se solen gå ner över havet och lämna slingrande eldormar på vågtopparna, att ligga på den smala sängen med Robert Smiths röst i hörlurarna och med ljusskuggor spelande över väggarna betrakta världen sväva förbi utanför fönstret - det var rätt okej. Kanske mer än okej. Kanske ganska underbart.
Jag gillar tåg.

Här kommer lite bilder från resan so far! (En timme senare...? Ja, nästan.)


Mycket packning (!), Tolkien vs Cure, bra låt fast det inte syns, fin blå himmel.
Jag var - är - lämpligt nog klädd helt i rött, blått och vitt. Fint va.
Passande affisch och vy från Öresundsbron.



Biljetter och rolig danska.
En kristallkrona i Köpenhamn och så ett tidshopp - lampa från TGV, vy från TGV, och så frukost och lite Köln sen, för att jag är så himla kronologisk.


Nu ska jag sova lite tror jag. Oj... klockan är ju mycket nu. Ingen idé att sova ens...
Anyway, vi var nog inte i Frankrike, för plötsligt var vi i Bryssel. Min mamma är bra på att hålla ordning, och jag med. Ha!
Det är i vilket fall åkrar utanför nu igen, vilket land de än tillhör. Maintenant: time for some mint cars. Au revoir!

Pappa Benke sa:

Låter toppen, Sanna!

Postad 2010-08-31, klockan 11:02:08.
Elinpelin sa:

ÄT SNIGLAR!

(obs inget hot, men en stark tillsägelse ;)

Postad 2010-09-01, klockan 21:18:23.



Namn:
Spara

E-mail (publiceras ej):

URL:

Kommentar: